Vláda Slovenskej republiky schválila Návrh opatrení na zlepšenie fungovania obchodného registra. Ide o viaceré opatrenia, ktoré sa majú zavádzať postupne, a ktorými sa má dosiahnuť zlepšenie súčasného fungovania a efektivity obchodného registra. Takisto majú prispieť k zlepšeniu podnikateľského prostredia. Navrhované opatrenia by mali byť realizované v dvoch na seba nadväzujúcich fázach – v prvej fáze do 31. decembra 2018 a v druhej fáze do 31. decembra 2020.
Medzi navrhovanými opatreniami sú:
- optimalizácia sústavy a počtu registrových súdov;
- zabezpečenie čistenia údajov zapísaných v obchodnom registri a účinná oprava neaktuálnych údajov zapísaných v obchodnom registri;
- výmaz zapísaných osôb, ktoré si vo vzťahu k obchodnému registru neplnia svoje zákonné povinnosti;
- zvýšenie stupňa elektronizácie registrácie údajov zapisovaných do obchodného registra;
- úplná elektronizácia zbierky listín;
- efektívnejšie prepojenie obchodného registra s referenčnými registrami (ako napr. živnostenským registrom); a
- presunutie významnej časti registračnej činnosti na notárov v postavení externých registrátorov, čím dôjde k odbremeneniu registračných súdov.